30 Nisan 2012 Pazartesi

titanic'in kardeşi akdeniz gemisi...(itü)

GENEL AÇIKLAMA: Akdeniz, namlı bir yolcu gemisi... Almanya’da 1954’te üretildi, uzun süre Denizcilik İşletmesi’nde Akdeniz turları yaptı. İşletme, Özelleştirme İdaresi’ne bağlanınca Akdeniz de hurdaya çıkarıldı. Gürcan Dağdaş, 1996-1997 yılındaki Refah Partisi-Doğru Yol Partisi koalisyon hükümetinde denizcilikten sorumlu devlet bakanı olunca, Akdeniz’i eğitim gemisi olmayan İTÜ Denizcilik Fakültesi’ne devretti...
BENİM GÖZÜMDEN: İçine girdiğiniz anda tarih kokan bu geminin 1954 yapımı olması bastığınız heryere temkinli ve dikkatli basmanız gerektiğini, yıpranmış tahtadan yerleri, kaynakları erimiş demirleriyle gerçekten mükemmel olan tam bir huzur yuvası Akdeniz gemisi :) İatanbul Teknik Üniversitesi denizcilik fakültesi öğrencilerinin yaptığı bu güzel şenlikte fakültesinin kapılarını sayılı ziyaretçilere açması ayrı bir güzellik olsa gerek öğrenciklerin ilgi ve alakası gerek konuklara saygıda gerçekten büyük bir takdiri hak ediyor :) canı gönülden teşekkürler...


















                Gezerken ağzımda bol bol ''ya bu titanic'de vardı...aaa burası da aynı''deyip heycanla ve sırıtık bir şekilde mutlu mesut herşeyden önemlisi TEMKİNLİ gemide ilerlerken 4. sınıf kaptan arkadaşımın geminin her şeyini en ince ayrıntısına kadar anlatması ve benim yetmiyormuş gibi sürekli titanicle kıyaslayıp daha da çok soru sormam ve onun bıkmadan cevap vermesi beni çok memnun etti...Sessizliğiyle biraz  ürkütücü olsada gerçekten orjinalliğini hiç bozmayıp olduğu haliyle korumaları da gerçekten çok hoştu...Artık anlatılacak bir şey kalmamış ve gemiden çıkmak üzereyken hiç aşağıya makina bölümüne girmediğimizi farkettim ve girilmesinin yasak olduğu sebebininse tehlikeli ve güvenli olmadığını söyleselerde ben dururmuyum ''nesi tehlikeli olabilir hem bişey olmaz yüzme biliyorum ben'...' gibi saçma bir şey söyledim   ( sanki onca demir yığınını üstümden atıp suda balık gibi yüzücem alemim cidden :) Oradaki sevgili çarkçı amca ''gel bakalım haydi ama dikkat et'.' dedi hemmen peşine takıldık ve gördüğüm o manzarayı anlatamam o kocaman makinaların içinde minyatür kalıyorsunuz ve mükemmel bişey fazlaca tırsak olduğumdan çok kıpırdamasamda olduğum yerde sürekli bakındım ve yasak olmasına rağmen fotoğraf çektim :) gözlerimi patlata patlata ''vaaaaaay  bide bunların sesini düşünemiyorum yazık napıyolar acaba'...'dedim çarkçı amcam önce güldü ardında kulaklıkla burada durulabildiğini söyledi ben her zaman olduğu gibi ''titanic burdan su almıştı demek çok önemli bi yer'' dedim :D kaptan arkadaşımsa aslında makina dairesinin vakkum gibi olan o demir yığını kapılarının kapanmış olabilseydi insanların kurtarılabileciğini söylemesiyle önce bir şaşkınlık sonra bir üzüntü duyarken ordan bir görevlinin kızarak ''burasının yasak olduğunu bilmiyormusunuz çok tehlikeli nasıl sokarsınız!'' demesiyle kaptan arkadaşım durumu toparlamaya çalışsada kendimi kapıda bulmam bir oldu :D olan olmuştu artık ama bu güzel akdeniz gemisinin şanslı ve sayılı konuğundan biri olduğum için çok mutluyum hayalet gemim benim arada tıngır mıngır sesler çıkarıyordu çünkü :) bide söylemeden edemicem para verseler yanlız giremem :) gidin,gezin ve görün dicem ama izni yok şaşkınlıktan çektiğim azıcık fotoğraf için üzgünüm inş. seneye tekrar girebilirim ve daha açıklayıcı yazabilirim :):) şimdilik herşey için teşekkürler akdeniz gemisi ve biricik deniz askerlerimiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder